GEBZE LOGO
Grafikerlerimiz ve sanat yönetmenlerimizin geliştirdiği imajlar müşterilerimizin
bilirliğini arttırmaktadır. Online pazarlama, logo geliştirme, elektronik
gazeteler hizmetlerimizden birkaçıdır. mirayim Hosting arama motorlarına kayıt
konusunda uzmanlık kazanmış ve birçok müşteriyi ilk sıralara kayıt etmeyi
başarmıştır. Strateji uzmanlarımız müşterilerinizin hatırlayacağı etkili
markalar yaratmak konusunda tecrübe sahibidir.
Logo Tasarım Öncesi ve Tasarım Aşamasında İzleyeceğimiz Yöntemler;
1- Logo tasarım aşamasına geçmeden önce müşterimiz ile gireceğimiz temas sonucu
logosu tasarlanacak şirket veya marka hakkında, misyon-vizyon, içinde bulunduğu
sektör v.s. gibi bilgilerin alınması işlemi gerçekleştirilecektir.
2- Alınan bilgiler doğrultusunda logo tasarımına 4 veya 5 değişik şablon
hazırlanılarak başlanması.
3- Hazırlanan ilk şablonların müşteriye sunulması ve müşteriden gerekli
yorumların alınması ile diğer adıma geçilmesi. Örneğin; hazırlanan şablonlardan
biri müşteri tarafından beğenildi fakat bir kaç eksik veya değiştirilmesi
gereken durum var, bu aşamada gereken yapılır. Yada şablonlardan hiç biri
müşteri tarafından beğenilmez ve tarafımızca yeni şablonlar hazırlanır ve
müşteriye sunulur, ta ki müşteriden ONAY alınasıya kadar.
4- Sunulan şablonlardan alınan onay sonucu en son karar kılınan logo tasarım
şablonu üzerine yoğunlaşılması ve tasarımın diğer türevlerinin oluşturulması.
5- Son adım olarak sunulan şablon türevlerinden en uygunun müşteri tarafından
seçilmesi ve müşterinin kullanacağı alan v.s. baskı türüne göre
boyutlandırılması ve müşteriye değişik formatlarda, boyutlarda sunulması.
Internet’te Markalaşmayı (veya Markanızı Internet’e Taşımayı) Nasıl
Başaracaksınız?
* Web sitesi / portal hazırlamaktaki amacınızı baştan çok iyi tanımlayın. Diğer
yandan da proje tamamlandıktan sonra yaşayan bir siteye sahip olduğunuz
gerçeğini göz önünde bulundurarak hedeflerinizi de sürekli revize edin.
* Hedef koyarken aşırı hayalci olmayın ama hedeflerinizi yüksek tutun zira
internette aklınızın ucundan bile ismini bile bilmediğiniz yerlerden adını
telaffuz dahi edemeyeceğiniz kişilere ulaşabilirsiniz.
* Öncelikle ürününüzü nette çok iyi sunmalısınız. Ürününü iyi bir şekilde
sunamayan, kullanıcı dostu olmayan, sık sık güncellenmeyen, başarısız bir web
sitesi bir kişi tarafından bir kez ziyaret edilir. Aynı kişinin ikinci kere
ziyareti tesadüfe bağlıdır.
* Web sitenizi tasarlarken en yavaş internet bağlantısı olan Dial-up’a göre
tasarlamalısınız. Görsellik kadar hız da çok önemlidir. Ziyaretçileriniz hızlı
bir şekilde istediği bilgiye yada ürüne ulaşabilmeli.
* Tasarımınız farklı ekran çözünürlüklerine uyumlu olmalı.
* Ziyaretçilerin çoğunun internet tarayıcılarını desteklemeli (mesela I.E. 4.0
tarayıcısı temel alınabilir.)
* Tasarımda rahatsız edici, gözü yorucu renkler olmamalı.
* Yazı ve resim dengesi iyi kurulmalı. Ana sayfada çok fazla resim veya çok
fazla içerik olmamalı. Özet paragraflarla yönlendirici olmalı.
* Ana sayfanızdan her sayfaya ulaşım her sayfadan da ana sayfaya ulaşım olmalı.
* Site ziyaretçilerinizi izlemelisiniz; İlk hangi sayfaya tıklıyorlar? Sonra
hangi sayfaya gidiyorlar? Sayfanın hangi köşesi daha çok tıklanıyor? En çok
hangi ürün ilgilerini çekiyor? vb. soruların cevaplarını bulmaya çalışın.
* Ziyaretçilerinize üyelik gibi bir opsiyon sunuyorsanız sitenizde yapılabilecek
her işlemle ilgili açıklamalar ve yardım notları yazmalısınız. Ve sitenizi/portalınızı
projede görev almayan tarafsız kişilere test ettirmelisiniz.
* Sitenizin, sanal, kendi kendine işleyen bir yapı olmadığını, arkasında
insanlar olduğunu hissettirmelisiniz. İletişim bilgilerinizi en azından Email
adresinizi ziyaretçilerin kolayca ulaşabileceği bir şekilde. Ve size gelen her
emaili hakaret etse dahi uygun bir dille cevaplamalısınız.
* İş yoğunluğuna bağlı olarak bir kişiyi veya takımı kısmen yada tümüyle web
sitenizi desteklemekle görevlendirmelisiniz. Sorumlusu olmayan bir işin
yürümesini bekleyemezsiniz.
* Yurtiçinden ve Yurtdışından firmalarla veya rakiplerinizle kıyas (benchmark)
yapın. Sürekli…
* Beğendiğiniz uygulamaları sitenize taşımaktan çekinmeyin. Bırakın taklit
ediyor desinler. Siz sentezleyip, bünyenizde sindirip uyguladıktan sonra önemi
yok. Zira alışkanlık yaratmış süreçler, uygulamalar ziyaretçilerinizin ve
dolayısı ile sizin işinizi kolaylaştıracaktır.